موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار حقوقی » اخبار ویژه
  • شناسه : 2237
  • 24 اردیبهشت 1398 - 14:40
  • 2369 بازدید

مراسم تکریم و معارفه ریاست مرکز امور وکلاء و مشاوران حقوقی قوه قضائیه کل کشور

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضاییه با حضور بختیاری رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه برگزار شد. علی بهادری جهرمی رئیس جدید مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضاییه در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک […]

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضاییه با حضور بختیاری رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه برگزار شد.

علی بهادری جهرمی رئیس جدید مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضاییه در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: این انتصاب را که در ابتدای ماه مبارک رمضان اتفاق افتاده است به فال نیک می‌گیرم و معتقد هستم این انتصاب توفیقی بوده تا بتوانم به خلق خدمت کنم و چه عبادتی بهتر از خدمت به خلق آن هم در ماه مبارک رمضان.

رئیس مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضاییه گفت: همچنین از آیت الله رئیسی به خاطر حسن اعتمادی که به جامعه حقوقدانان خارج از قوه قضاییه داشتند تشکر می‌کنم، این حسن نظر اتفاق مثبتی است که توسط آیت الله رئیسی به جامعه حقوقدانان شده است و علاوه بر این از آیت الله رئیسی به خاطر نگاه ویژه‌ای که به جوانان دارند تشکر می‌کنم.

بهادری گفت: مقام معظم رهبری هم در بیانیه گام دوم و هم در حکم انتصاب آیت الله رئیسی به مقوله جوانگرایی پرداخته بودند که این انتصاب‌ها نشان از رویکرد مثبت آیت الله رئیسی به موضوع جوانگرایی دارد و امیدوار هستیم که ما جوان‌ها از این اعتماد‌ها که به ما شده است روسفید بیرون بیاییم.

وی خاطر نشان کرد: در جهت برنامه تحولی که قرار است انجام دهم باید توضیح دهم که برنامه بنده در جهت اجرایی کردن گام دوم انقلاب است و باید سعی کنیم که جامعه وکلا و کارشناسان نقش خود را در تحقق عدالت و مبارزه با فساد ایفا کند.

رئیس مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضاییه افزود: این عبارت مشهور است که یک بال فرشته عدالت وکلا هستند و لذا همه وکلا باید کمک کنند تا این عدالت تحقق یابد.

بهادری تصریح کرد: برنامه من این است که همکاران این مرکز کمک حال دستگاه قضایی در اجرای عدالت باشند و لذا اولین کاری که در پیش خواهم گرفت ارتقاء جایگاه و شأن وکلا و کارشناسان است.

وی بیان داشت: بنده معتقد هستم که نباید برخی تخلفات و فساد‌ها را که توسط عده معدودی از وکلا رخ می‌دهد به کل جامعه وکلا تسری داد در حالی که مردم اعتقاد دارند که همه وکلا متمول هستند و دچار تخلف هم می‌شوند باید ثابت کنیم که اصلا اینگونه نیست.

رئیس مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضاییه گفت: وکلای ما حتی بیمه پایه ندارند و این امر برای من غیر قابل هضم است لذا اولویت‌های کاری من ارتقاء جایگاه وکلا می‌باشد.

بهادری گفت: یکی از دلایلی که من خود تصمیم گرفتم که به جامعه وکلا اضافه شوم این بود که می‌خواستم تجربه آزمون دادن، پذیرفته شدن، پروانه گرفتن و زندگی یک وکیل را تجربه کنم لازم بود که این جامعه را از درون بشناسم و با درد‌های آن آشنا شوم البته من تاکنون وکالت نکرد ام و قصد وکالت هم ندارم، اما برای آشنایی با جامعه وکلا لازم بود وکیل شوم .

وی خاطر نشان کرد: اقدام دیگر من این است که کار وکلا و کارشناسان و مشاوران را به خودشان بسپارم در این ایام که بنده به این سمت منصوب شده ام بسیاری از اساتید بنام کشور با بنده تماس می‌گرفتند و اعلام می‌کردند که پروانه وکالتشان را از این مرکز گرفته اند که جای بسی خوشحالی است و همین جا از همه این عزیزان دعوت می‌کنم که بیایند واداره خانه خود را در اختیار بگیرند.

رئیس مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضاییه گفت: برنامه بعدی من تسهیل دسترسی هر چه بیشتر مردم به خدمات حقوقی است. ما باید کاری کنیم که بار مشکلات حقوقی مردم کم شود لذا لازم است تا جایی که می‌شود خدمات حقوقی کیفی‌تر گردد همچنین لازم است که خدمات حقوقی به صرفه‌تر شود. جمهوری اسلامی ایران کشوری است که مردم باید به راحتی به حقشان برسند یکی از راهکار‌ها هم این است که دسترسی به وکلا به صرفه باشد.
بهادری بیان کرد: طبیعتا این امر در توسعه مراجعه مردم به وکلا و کارشناسان موثر است و مورد استقبال همه قرار خواهد گرفت. چون معتقد هستیم باید کاری کرد که مردم خودشان به دنبال وکیل باشند و بدون وکیل در دادگاه‌ها حاضر نشوند البته اصحاب رسانه در این زمینه بسیار می‌توانند به جامعه قضایی و وکلا کمک کنند و با نشان دادن نقاط ضعف و قوت راهنمای آن‌ها باشند.

وی گفت: اقدام بعدی در راستای تقویت و توسعه استقلال وکلا و کارشناسان است. من معتقد هستم وکلا هم مانند قضات باید از استقلال کافی برخوردار باشند تا بتوانند به شایستگی از حقوق مردم دفاع کنند و این استقلال وکیل باید به گونه‌ای باشد که برای دیگر کشور‌ها هم به الگو تبدیل شود.

رئیس مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضاییه تصریح کرد: یکی از راه‌های مستقل شدن وکلا افزایش سطح علمی آن‌ها است، چون وکیلی که متخصص وبا دانش باشد خود به خود مستقل می‌شود و بسیاری از ترس‌های وکلای ما به خاطر عدم تسلط کافی به علوم است.

بهادری افزود: من در اکثر جلسات کمیسیون قضایی مجلس شرکت کرده ام و مدیران و مسئولان کانون وکلا می‌گویند که بدنه و نسل حقوقی کشور دانش کافی را برای وکالت کردن ندارد، اما بنده سوالم این است که اساتید بدنه نسل فعلی چه کسانی بوده اند که اکنون جامعه حقوقی جوان ما از دانش لازم برخوردار نیست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: انشاالله با کمک همه همکاران به گونه‌ای خواهد شد که همه به دنبال این باشند که پروانه وکالتشان را از مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضاییه اخذ کنند.