موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار حقوقی » اخبار ویژه
  • شناسه : 2264
  • 12 مرداد 1398 - 19:29
  • 2442 بازدید
دکتر بهادری جهرمی در دهمین همایش ملی مرکز وکلای استان همدان

دکتر بهادری جهرمی در دهمین همایش ملی مرکز وکلای استان همدان

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه بااشاره به وجود ۵۰۰ هزار فارغ‌التحصیل رشته حقوق عنوان کرد: ازاین تعداد ۷۵هزارنفر وکیل و ۴۵هزارنفر کارشناس رسمی دادگستری هستند. به گزارش خبرنگار مهر، علی بهادری‌جهرمی عصر پنج شنبه در همایش ملی «نقش حقوقدانان و وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری در گام دوم انقلاب با رویکرد […]

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه بااشاره به وجود ۵۰۰ هزار فارغ‌التحصیل رشته حقوق عنوان کرد: ازاین تعداد ۷۵هزارنفر وکیل و ۴۵هزارنفر کارشناس رسمی دادگستری هستند. 
به گزارش خبرنگار مهر، علی بهادری‌جهرمی عصر پنج شنبه در همایش ملی «نقش حقوقدانان و وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری در گام دوم انقلاب با رویکرد احیای عدالت و مبارزه با فساد» با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اقدامی انقلابی در سایر حوزه‌های حکومتی و اجتماعی است، گفت:  انقلاب اسلامی ایران هرچند پیروز بود اما حرکت انقلابی در یک حوزه محقق شد و در دیگر حوزه‌ها به طور کامل محقق نشده و به همین دلیل مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم انقلاب را مطرح کرده اند.
بهادری‌جهرمی عنوان کرد: در نگاه جدید باید در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، اداری و مالی اقداماتی انجام و در این حوزه‌ها انقلاب واقعی صورت گیرد.
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با اشاره به اینکه باید گام‌های زیادی طی کنیم تا به مطلوب انقلاب اسلامی برسیم، افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب سه محور اصلی را طرح کرده اند که یکی از محورها مبارزه با فساد و تحقق عدالت است.
وی با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب مخاطب بسیاری از فرامین رهبری مردم هم هستند و این بیانیه یک فرمان انقلابی از رهبری انقلابی به ملت انقلابی است، اظهار داشت: حاکمیت نیز به عنوان جزئی از مردم در این حرکت قرار می‌گیرد.
بهادری جهرمی جامعه وکلا را جامعه نخبگان کشور برشمرد و با اشاره به وجود ۵۰۰ هزار فارغ‌التحصیل رشته حقوق در کشور عنوان کرد: از این تعداد کمتر از یک پنجم و چیزی حدود ۷۵ هزار نفر وکیل و کمتر از ۴۵ هزار نفر کارشناس رسمی دادگستری هستند.
جامعه نخبگان در هر حرکت انقلابی نقش باز کردن بن بست‌ها را بر عهده دارند
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با تاکید بر اینکه وکلا نخبگان و از سرمایه انسانی کشور هستند که باید قدر این سرمایه های انسانی را دانست، افزود: جامعه نخبگان در هر حرکت انقلابی نقش باز کردن بن بست‌ها را بر عهده دارند.
بهادری جهرمی بابیان اینکه وکیل، کارشناس و حقوقدان باید منافذ فساد را شناسایی کند، افزود: نباید ترسید و باید بلندنگر بود.
وی با تاکید بر اینکه وکیل و کارشناس صیانت‌کننده از حق است، گفت: وکلا باید در روند اجرایی شدن یک حکم با همکاری، معاضدت و مساعدت به قاضی حقی را به درستی به جا آورند.
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه از صدور ماهانه ۱۲۰ رای توسط قضات در همدان خبر داد و گفت: این تعداد آمار کمی نبوده و اگر وکلا زمینه یاری را مهیا سازند، رای ها سریعتر و سالم تر صادر شده و نگاه شهروندان نیز به روند اجرای احکام مثبت تر خواهد بود.
رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان همدان نیز بابیان اینکه مبارزه با فساد ساده نیست، گفت: برخورد با فساد سیستماتیک مستلزم اراده قوی و پولادین است.
علیرضا ترکستانی اضافه کرد: حکومت ما دینی است و باید برای اتخاذ هرگونه تصمیم از سوی مسئولان مشروعیت آن عمل مورد توجه واقع شود.