موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ویژه » اطلاعیه ها
  • شناسه : 2481
  • 14 آذر 1398 - 13:13
  • 4653 بازدید
آغاز فرآیند تمدید اعتبار دفترچه های وکالت آذرماه ۱۳۹۸

آغاز فرآیند تمدید اعتبار دفترچه های وکالت آذرماه ۱۳۹۸

به اطلاع کلیه وکلای محترم میرساند بنابر دستورالعمل صادره ، فرآیند تمدید اعتبار دفترچه های وکلا در سال جاری بصورت کاملاً الکترونیکی انجام میشود لازم به توضیح است تاخیر در انجام فرآیند تمدید و غیرفعال شدن CMS به عهده شخص وکیل می باشد. بدین منظور لازم است وکلاء محترم نسبت به رعایت موارد ذیل عنایت […]

به اطلاع کلیه وکلای محترم میرساند بنابر دستورالعمل صادره ، فرآیند تمدید اعتبار دفترچه های وکلا در سال جاری بصورت کاملاً الکترونیکی انجام میشود لازم به توضیح است تاخیر در انجام فرآیند تمدید و غیرفعال شدن CMS به عهده شخص وکیل می باشد. بدین منظور لازم است وکلاء محترم نسبت به رعایت موارد ذیل عنایت کامل را مبذول نمایند:

۱- وکلای محترم قبل از آغاز فرآیند تمدید در سامانه مرکز لازم است به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی (یا از طریق سامانه عدل ایران)  مراجعه نموده و هزینه تمبر دفترچه وکالت را تا تاریخ مشخص 1399/09/30 ، ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ پرداخت نمایند. در صورتیکه هزینه تمبر دفترچه وکالت تا تاریخ های ذکر شده پرداخت نشود ، قوه قضائیه اجازه بروزرسانی اطلاعات وکلای را نخواهد داد لذا دقت فرمایید هزینه تمبر دفترچه وکالت دقیقاً تا یکی از تاریخ های ذکر شده واریز گردد.

۲- قبل از آغاز فرآیند تمدید وکلاء محترم میتوانند با ورود به سایت تمدید (http://www.judiciarybar.ir/tamdid) فایل های ویدئویی آموزش بارگذاری مدارک خواسته شده و تمدید پروانه که در صفحه کاربری وکیل قرارداده شده را مشاهده نموده و سپس نسبت به تکمیل اطلاعات شخصی خود و اسکن مدارک از قبیل شناسنامه (تمامی صفحات) ؛کارت ملی (پشت و رو ) ؛کارت پایان خدمت؛ مدارک تحصیلی و پروانه وکالت و دفترچه وکالت (تمامی صفحات) اقدام نمایند.

تبصره : اسکن فایل باید در قالب پسوند JPG و حجم آن کمتر از ۲۰۰ کیلوبایت باشد.
۳- پس از تکمیل اطلاعات و بارگذاری مدارک پرسنلی؛ وکلا محترم بایستی در قسمت :تکمیل اطلاعات – فرم لیست معاضدت با وارد کردن اطلاعات و بارگذاری مستندات مربوط به فعالیتهای معاضدتی اعم از فعالیت در۱-گواهی واحد ارشاد و معاضدت قضائی (ترجیحا به تفکیک تاریخ ) ؛ ۲-پرونده های معاضدتی ؛۳- پرونده های تسخیری که از آخرین تمدید تا کنون انجام داده اند اقدام و نامه های مربوطه را بارگذاری نمایند و سپس در قسمت تمدید پروانه نسبت به تکمیل اطلاعات و بارگذاری مفاصا حساب مالیاتی ۱۳۹۶ اقدام فرمایند، درخواست وکلا به مرکز ارجاع میشود تا توسط کارشناس مرکز مورد بررسی قرار گیرد.

۴)وکلا محترم می بایست به منظور تسریع در فرآیند تمدید در گام نخست با در دست داشتن مدارک تمدید: گواهی مفاصاحساب ۱۳۹۶ و گواهی واحد ارشاد و معاضدت قضائی از آخرین تمدید تاکنون جهت تایید اصالت (به همراه یک نسخه کپی ) و همچنین دفترچه تمبر مالیاتی و پرینت CMS قضایی (درصورت امکان از طریق انفورماتیک دادگستری حوزه قضایی وکیل دریافت گردد) به همراه پرینیت سامانه عدل ایران (از طریق منوی: اطلاع رسانی و انتخاب پرونده های جاری از تاریخ ۱۳۹۸/۰۶/۰۱ ) نسبت به واریز پنج درصد سهم مرکز از تاریخ ۱۳۹۸/۰۶/۰۱ تا کنون مطابق با اعلام قبلی پرداخت نمایند و نسبت به تاییدیه مالی توسط مسئول مالی مرکز همدان به صورت حضوری اقدام نمایند. لازم به توضیح است در صورت عدم پرداخت پنج درصد سهم مرکز ؛ پرونده تمدید وکیل به دلیل عدم تاییدیه مالی بازگشت خواهد خورد.

تبصره : جهت رفاه حال وکلا در ایام تمدید مدارک مربوط به پنج درصد سهم مرکز علاوه بر ارسال از طریق سیستم خدمات به صورت حضوری نیز توسط مرکز همدان دریافت می گردد.


۵- با توجه به حجم تمدید و شلوغی سرور های سایت مرکز وکلا ممکن است در فرآیند تکمیل مدارک و تمدید با مشکل رو به رو شوند و بهتر است در ساعاتی که ترافیک سایت پایین است نسبت به انجام فرآیند تمدید مجددا اقدام نمایند. همچنین باید صفحه کاربری خود را جهت اطلاع از وضعیت خود بررسی نمایند و در صورت هرگونه رفع نقص برطرف نمایند. لازم به توضیح است در صورت دریافت پیامک عدم تایید وکیل می بایست جهت رفع نقص اقدام و سپس مجددا نسبت به ارسال پرونده تمدید خود اقدام نماید و در صورت دریافت پیامک تایید(پس از تاییدیه حضوری پنج درصد توسط مسئول امور مالی مرکز همدان )،پس از ارسال مجدد پرونده تمدید ؛ لازم است وکیل مجدداً وارد سامانه شده و نسبت به پرداخت الکترونیکی حق عضویت قوه قضائیه و وارد کردن خودیاری همدان که جهت یکسال مبلغ هفتصد و پنجاه هزار تومان و برای دو سال تمدید مبلغ یک میلیون پانصد هزار تومان می باشد را به صورت اینترنتی پرداخت نماید.

۶- وکیل محترم پس از پرداخت موفقیت آمیز حق عضویت قوه قضائیه و خودیاری مرکز همدان از طریق اینترنت پس از دریافت پیامک مراجعه به مرکز می بایست جهت امضاء دفترچه وکالت خود به مرکز همدان به آدرس : برج سعیدیه ؛ طبقه هشتم ؛ واحد ۸۰۵ مراجعه فرمایند.


۷- پس از امضاء دفترچه وکالت و تایید نهایی توسط مرکز همدان، اطلاعات تمدید وکلاء حداکثر تا ۷۲ ساعت بعد در سامانه cms قوه قضائیه ثبت میشود.

تبصره : وکلا محترم در صورت هرگونه پرسش درساعات اداری میتوانید فقط با شماره ۳۸۳۱۱۳۴۸-۰۸۱ و در ساعات غیر اداری از ساعت ۱۷ الی  ۲۰ با شماره همراه تماس حاصل فرمائید.خواهشمند است از هرگونه تماس با اعضای هیئت مدیره مرکز امور وکلاء و مشاوران حقوقی استان همدان جداً خودداری کنند.

تبصره (تبدیل  دفترچه پایه دو به پایه یک ): وکلائی که تعویض دفترچه پایه دو به یک وکالتی همراه با تمدید دارند نسبت به تمدید خود به صورت پایه دو اقدام و در زمان امضاء دفترچه کلیه مدارک تمدید بانضمام آگهی تغییرات و  روزنامه رسمی (در صورت آماده بودن)  و گواهی هفت روز ارشاد و معاضدت و دو قطعه عکس پرسنلی و  کپی پروانه وکالت پایه یک و کارت ملی ; هزینه مربوط به صدور دفترچه وکالت  ،تکمیل فرم صدور دفترچه را همراه داشته باشند

تبصره ( فاقد صفحه خالی در دفترچه وکالت ) : آن دسته از وکلایی که دفترچه وکالتشان دارای صفحه خالی جهت تمدید نمی باشد ؛ مراحل تمدید را به صورت الکترنیکی انجام داده و در زمان امضاء دفترچه کلیه مدارک تمدید بانضمام دو قطعه عکس؛ هزینه مربوط به صدور دفترچه وکالت و تکمیل فرم صدور دفترچه همراه داشته باشند.