موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار حقوقی » اخبار ویژه
  • شناسه : 1854
  • 06 اسفند 1395 - 12:06
  • 2406 بازدید

ارائه مشاوره حقوقی رایگان وکلای استان همدان در ۷ اسفند

رئیس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضائیه استان همدان اعلام کرد: شنبه ۷ اسفندماه کلیه وکلای قوه قضائیه سطح استان آماده ارائه مشاوره حقوقی رایگان به مردم هستند. به گزارش ایسنا، منطقه همدان، علیرضا ترکستانی چهارشنبه ۴ اسفند در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه به مناسبت هفته وکیل مدافع، این مجموعه برنامه‌هایی را […]

رئیس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضائیه استان همدان اعلام کرد: شنبه ۷ اسفندماه کلیه وکلای قوه قضائیه سطح استان آماده ارائه مشاوره حقوقی رایگان به مردم هستند.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، علیرضا ترکستانی چهارشنبه ۴ اسفند در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه به مناسبت هفته وکیل مدافع، این مجموعه برنامه‌هایی را در دستور کار خود دارد، اظهار کرد: همایش «نهاد وکالت، دفاع از دستاورد‌های ملی- منطقه‌ای نظام جمهوری اسلامی ایران » پنجشنبه ۵ اسفند ساعت ۱۵ با حضور وکلا و قضات دادگشتری، نخبگان بسیج و اساتید حقوقی برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این همایش که در مجتمع فرهنگی ولیعصر(ع) شهر همدان واقع برگزار خواهد شد، دکتر ذبیح‌الله خدائیان معاون حقوقی قوه قضائیه کشور حضور می‌یابد همچنین دکتر سلیمان ابید، دبیر اندیشکده روابط بین‌الملل جهان اسلام و تحلیل‌گر مسائل سیاسی العالم نیز میهمان استان ما خواهد بود.

رئیس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضائیه استان همدان ادامه داد: دکتر ابید در این مراسم به بررسی و سخنرانی وضعیت سیاسی کشور و روابط خارجی ایران در خاورمیانه و کشور‌های یمن، بحرین، میانمار و سوریه خواهد پرداخت و در باره موارد نقض حقوق بشر توسط داعش و وهابیان نیز توضیحاتی ارائه می‌دهد.

وی گفت: صبح روز پنجشنبه ۵ اسفند نیز مراسم بیعت با آرمان‌های امام‌(ره) و شهدا با حضور وکلا و مشاوران حقوقی و هیئت رئیسه مرکز و سایر دوستان در گلزار شهدا برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۲۸۲ وکیل در استان مشغول به فعالیت هستند که همگی در روز شنبه ۷ اسفند آماده ارائه مشاوره حقوقی رایگان به مردم هستند.

ترکستانی بیان کرد: مردم باید برای احقاق حقوق خود در انتخاب وکیل دقت کنند و پس از انتخاب وکیل خود، دیگر به او اعتماد کرده و کار را به او بسپارند و این اطمینان خاطر را داشته باشند که اگر وکیلی در کار خود کوتاهی کند و یا تخلفی را مرتکب شود، موضوع توسط قوه قضائیه و دادسرای مرکز پیگیری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه تصور غلطی که در ذهن عموم شکل گرفته مبنی بر اینکه دفتر وکلا مملو از ارباب‌رجوع و به تبع شغلی پردرآمد است اما این نکته را باید یادآور شد وکلالت زمانی شغل لوکس به شمار می‌رفت که به طور مثال در همدان، ۴ تا ۵ وکیل در این حرفه مشغول به فعالیت بودند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با فعالیت ۲۸۲ وکیل در سطح استان دیگر این حرفه آن گونه که باید جایگاه مناسبی ندارد و مظلوم واقع شده است، خاطرنشان کرد: هر وکیل بر اساس تعهد، موظف است ۴ پرونده را به صورت تسخیری مدیریت کند اما در استان همدان هر وکیل موظف به بررسی و دفاع از حقوق پرونده ۱۱ متهم است.