موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار حقوقی » اخبار ویژه
  • شناسه : 2413
  • 14 مهر 1398 - 15:33
  • 2674 بازدید
  • منبع : http://fna.ir/dciysz
صرف برگزاری همایش‌ «حقوق کودک» مشکلات را برطرف نمی‌کند/ همگرایی اصل کار است

صرف برگزاری همایش‌ «حقوق کودک» مشکلات را برطرف نمی‌کند/ همگرایی اصل کار است

مدیرکل سازمان حقوقدانان بدون مرز گفت: صرف برگزاری همایش‌ها در حوزه حقوق کودک مشکلات کودکان آسیب‌دیده از جرم را برطرف نخواهد کرد.

علیرضا ترکستانی در حاشیه همایش تخصصی حقوق کودک در همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: صرف برگزاری همایش‌ در حوزه حقوق کودک مشکلات کودکان آسیب‌دیده از جرم را عملا برطرف نخواهد کرد.

وی در خصوص ایجاد بستر برگزاری یازدهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک در همدان یادآور شد: در حوزه حمایت از کودکان و نوجوانان همه دستگاه‌های اجرایی باید کمر همت بسته و مشکلات موجود را در حوزه های مختلف برطرف کنند.

مدیرکل سازمان حقوقدانان بدون مرز با بیان اینکه در حوزه کودکان و نوجوانان با سه معضل کودک‌آزاری، کودکان کار و کودک‌همسری مواجهیم گفت: در این سه حوزه به دلیل مستتر بودن آنها آمار دقیقی در دست نداریم.

وی کشف جرم در این حوزه را مستلزم فرهنگ‌سازی عمومی و همکاری نهادهای امنیتی و انتظامی دانست و گفت: بعد از کشف جرم حمایت همه جانبه از سوی نهادهای حمایتی لازمه انجام کار است.

ترکستانی بیان کرد: اگر هر کدام از اضلاع این مثلث به وظیفه خود عمل نکنند صحبت از حمایت از حقوق کودکان امری عبث و بیهوده خواهد بود چراکه کودک آسیب‌دیده از جرم اگر تامین و تحت حمایت همه‌جانبه نهادهای حمایتی واقع نشوند در اجتماع رها شده و مورد سوء استفاده مجرمان حرفه‌ای قرار خواهند گرفت.

وی در پایان اضافه کرد: همه باید در حوزه حمایت از کودکان و نوجوانان عمل‌گرا باشیم؛ ما به عنوان متولی نهاد دفاع و وکالت رسمی در استان اعلام می‌کنیم و با همکاری سازمان حقوقدانان بدون مرز و مرکز وکلای قوه قضاییه استان در هر ساعت از شبانه‌روز تمام‌قد از کودکان آسیب‌دیده از جرم دفاع و حمایت می‌کنیم و برای آنها وکیل رایگان معرفی خواهیم کرد.