موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار حقوقی » اخبار ویژه
  • شناسه : 2200
  • 15 اسفند 1397 - 18:08
  • 2499 بازدید

وکلای انقلابی بازوان قدرتمند نظام در اقامه عدل

علیرضا ترکستانی، رئیس مرکز امور وکلای قوه قضائیه استان همدان، امروز، ۷ اسفندماه در همایش روز وکیل استان همدان، با بیان اینکه دستگاه قضایی بازوان قدرتمند نظام در اقامه عدل و نظم اجتماعی است، افزود: این بازوان نیازمند قضات و وکلای انقلابی است تا بتواند در راستای احقاق حق مظلومان حرفی برای گفتن داشته باشد. […]

علیرضا ترکستانی، رئیس مرکز امور وکلای قوه قضائیه استان همدان، امروز، ۷ اسفندماه در همایش روز وکیل استان همدان، با بیان اینکه دستگاه قضایی بازوان قدرتمند نظام در اقامه عدل و نظم اجتماعی است، افزود: این بازوان نیازمند قضات و وکلای انقلابی است تا بتواند در راستای احقاق حق مظلومان حرفی برای گفتن داشته باشد.
وی در ادامه اظهار کرد: عناصر انقلابی در هر حوزه‌ای باید ‌مقابل جریان غیرانقلابی بایستند و عملکرد ما بازتابی از عملکرد نظام است و باید شیرینی عملکرد مثبت ما به همگان چشانده شود.
ترکستانی با بیان اینکه باید قبول کنیم در برخی از مواقع کوتاهی کردیم و نیروی انقلابی تربیت نکردیم و مملکت را در برخی مسائل به دست نااهلان دادیم، به هجمه دشمن اشاره کرد و گفت: با تربیت نیروی متعهد و کادرسازی مناسب می‌توانیم توطئه‌ها‌ی دشمنان را خنثی کنیم.
وی افزود: در سال گذشته چند نفر از وکلا در راه احقاق حق جان خود را از دست دادند و همچنین سیستم قضایی جامعه باید به گونه‌ای باشد که جان و مال و حیثیت‌ افراد در شیوه اجرای آن رعایت شده باشد.
رئیس امور وکلای قوه قضائیه همدان خاطرنشان کرد: سال گذشته شاهد برخورد رئیس دستگاه قضا با قضات متخلف بودیم اما شیوه و نحوه برخورد ایراداتی داشت و اجرای عدالت کار سختی بود.
وی ادامه داد: در شیوه برخورد باید این موضوع را در نظر داشت که آیا خانواده متخلفان نیز مقصر بودند که در این شیوه اجرای عدالت سرافکنده شوند؟ چرا باید نحوه برخورد با آنها دامن خانواده آنها را بگیرد، آیا واقعاً عدالت اجرا شد؟
رئیس مرکز امور وکلای قوه قضائیه استان همدان با بیان اینکه نباید حرمت دستگاه قضایی و وکالت شکسته شود، عنوان کرد: شغل قضاوت به اندازه کافی مورد هجمه است و نباید بیش از آن خطر آنها را تهدید کند.
وی یادآور شد: این روزها شاهد هجمه‌هایی بر وکلا هستیم و کارگردان، فیلمساز و برنامه‌سازان‌ به جای بسط فرهنگ وکالت به دنبال نشان دادن‌ چهره دیگری هستند و فیلم‌هایی پخش شد که شأن وکلا را زیرسؤال برده است.